torsdag 22 januari 2015

Två sweatshirts efter samma mönster, till moi!


 Hej!
Hittills i år har jag sytt klart 5 plagg till mig själv, det är inte långt ifrån hur många jag sydde totalt till mig förra året! =) Bra start!  De dyker upp här sakta men säkert. 
Från Allt om Handarbete (som jag nu också börjat prenumerera på) 1/2015 har jag sytt två sweatshirts efter samma mönster. De var väldigt snabbsydda, i 6 delar +mudd. =)  Jag fick användning för lite trikåer jag haft liggandes flera år! =) 


Den lila är jag inte nöjd med ärmsluten, de blev så buckliga (tyget är en ribbad lättdragen variant) så där tror jag att jag ska försöka hitta nån lämplig mudd att sätta. 



Mönstret var normalt, jag sydde i stl. L, kunde gärna ha fått vara lite längre i armarna om man ska klaga på nåt. 

2 kommentarer:

Cecilia sa...

Supersnygga! Finta tyger du haft liggande också!

Carina, lurvendesign sa...

Väldigt fina tröjor.