söndag 11 januari 2015

Stickade katter!


 Vi blev sjuka här hela högen så det har inte blivit nåt sytt än i år, hann med att laga lite kläder bara veckan som var. ;) 
Visar iallafall en till julklapp, eller ja två, och som är hemgjorda, fast inte så mycket sömnad. 
Jag har tagit upp stickning igen för bra många månader sen, stickat lite här och där. Blev till slut ett färdigt resultat med varsin katt till barnen. Sån här katt minns jag min mormor hade när jag var liten. =) Mönstret hittade jag i en bok jag lånat på bibblan, nåt om stickning för nybörjare tror jag. 
Man ser faktiskt storleksskillnad på katterna eftersom den större var den första jag stickade, innan jag riktigt kommit in i stickandet och maskorna var lösare. Hehe. Men nöjd ändå, med båda två, och barnen har döpt dem, gosar med dem och sover med dem varje natt. Bästa betyget! 
Och sömnaden består såklart i själva monteringen, och broderierna i ansiktet. 



Inga kommentarer: