tisdag 20 januari 2015

Årsblogg sömnad 2014!

Jag har ju inte skrivit den årliga årsbloggen än! Brukar sammanfatta några favoriter för varje månad. Detta år har det blivit mycket mindre sytt än tidigare så det kanske inte finns så mycket att sammanfatta.  37 barnplagg, 28 leksaker/saker/inredning osv, .9 vuxenplagg om man inte räknar accessoarer, och jag har återbrukat 14 plagg till nytt. =) Till 75 % har jag sytt till enbart närmaste familjen.  Men här kommer ändå några favoriter, detta är dock inte allt av årets sömnad! 

JANUARI
I Januari blev det mest lite sömnad till försäljning! 


FEBRUARI
Lite mer påfyllnad av byxor till salu... 

 ...och så fyllde dottern 4 år och såklart fick hon hemsytt!

MARS
Ett av årets två babynest syddes. Ett favorittyg med ugglor. =) 

Maken fyllde år och fick ett par kallingar med favoritfiguren. 

APRIL
En hel del återbruk...

 ...och annan otraditionell sömnad. 

MAJ
Jag fick lite tid över till några plagg till mig själv! 


JUNI
Det blev en del puttinuttig sömnad till min dotter och andra. =) 



JULI
Inte mycket sömnad under semestermånaden, men det blev iallafall en mössa mitt i hettan och en svalkande tunika också! 

AUGUSTI
I slutet på semestern fick jag sylust och gjorde några plagg till mig själv och ett till dottern. 


SEPTEMBER
Ännu en månad utan mycket sytt, men det jag sydde blev nog årets absoluta favorit! En klänning till mig själv, som invigdes på 40-årsfest! 

OKTOBER
Mest lite smått och gott, jag hade ryggont en hel del och satt inte så mycket vid maskinerna. 

Men sonen fyllde 7 år och fick iallafall mina första sydda barnkalsonger! 

I slutet av månaden firade vi Halloween och jag fick sy en kåpa till makens utklädnad. =) 

NOVEMBER
Jag återbrukade lite tröjor till nya kuddar, mitt favoritåterbruk 2014 får detta nog bli. =) 

Och dottern hade fotografering på förskolan och fick välja tyger till en rolig klänning. 

DECEMBER
Faktiskt en av årets mest aktiva månader sömnadsmässigt! Det blev hemsytt i paketen till fler än mina egna barn i år! =) 



Nu ser jag fram emot ett nytt år fylld av rolig sömnad. Jag har ju också spritt kreativiteten till annat pyssel än just sömnad och det kanske är därför det är lite mindre sömnad nu än tidigare år, men jag kommer dock fortsätta sy iallafall men nog mest till mina egna även i fortsättningen, eftersom jag känner att jag mår bra av det. Då och då kommer nog nåt plagg "över" och de hamnar i shoppen. ;) 

Inga kommentarer: