lördag 3 januari 2015

Julklappskläder till mina egna!

Hej och God Fortsättning på er! Hoppas att ni haft en härlig jul och nyår. Själv började jag jobba igen den 1a Januari, efter 2 veckors barnledighet, skönt att vara ledig samtidigt som alla andra i familjen! =)

Det blev några hemgjorda julklappar i år! Barnen fick varsitt paket med kläder på julaftonsmorgonen, de hade sen dessa hela dagen. =) 

Till Kiron sydde jag ett set med fodrade byxor i en bomullsväv som jag haft hemma några år, tänkte att det var hög tid att använda det. ;) På insidan finns viskostrikå. En bra tutorial på hur du syr fodrade byxor hittar du HÄR. 
Tröjan är i svart jersey med applikation från traktortyget på ryggen. Ärmarna sydde jag i stjärnor från Jofotex. 


Tiril fick en vanlig enkel A-linjeklänning i ett ljuvligt retrotyg som jag också haft hemma några år redan. Underbart va?! Den blev något stor på henne, sydde i stl. 120. 

Det blev några fler pysslade klappar också, visar dem snart! 


Inga kommentarer: