måndag 5 januari 2015

Små julklappar till brorsöner!!

Det var inte bara våra barn som fick sydda julklappar i år. Släkten har under 2014 utökats med en liten (eller väldigt stadig!) knatte, nu 5 månader. Min svåger och svägerska (makens bror alltså) är föräldrarna. ;) Till nykomlingen sydde jag en body, vilket var så länge sen sist så jag fick lov att kika lite på våra barns avlagda bebiskläder och därmed bli lite bebissjuk!! Bodyn har kuvertringning, är sydd i Superman-tyg från Jofotex och är i stl. 80 så det finns viss växtmån även om han är en rejält stor 5-månaders! 
Jag sydde också ett par vanliga muddisar, i tyg jag köpt från Nisas tror jag det var, på Facebook. Stl. 80 även på dem. 

Och till min egen brorson sydde jag mina första fodrade brallor, inte svårt nu när jag äntligen testat ;). Utsidan är i vanlig vävd bomull (?) (tror den är lite blandad?) och insidan i viskostrikå. Han är ett fan av Spiderman så tygvalet var ganska självklart. Stl. 110.

Inga kommentarer: