lördag 4 februari 2017

Lite nytt i garderoben...

Hej hej! 

Sjukstuga var det här, hela familjen har åkt på dunderförkylning... Seegt. 
Hittills har året sömnadsmässigt startat lugnt, men jag är iallafall i gång och syr, förra årets sista kvartal slukades ju i stort sett av allt pluggande. Nu ska jag snart börja med en ny kurs så sömnaden blir nog kanske lite lidande igen, men jag hoppas hinna med lite iallafall. 

Jag har sytt en kjol till mig själv! Det rosarandiga är ett ribbstickat tyg i tub som jag köpte på Erikshjälpen. Det grå är muddväv från Stoff och Stil. Inte följt något mönster utan bara måttat efter mig själv. ;) 

Sen så ville maken ha en ny mössa, baggy style skulle det vara och Star Wars-tyget önskades. Herregud vad sällan jag syr mössor numer, förut var det ju hur många som helst! 
 Den här sömnaden är inte från i år, utan i fjol. Jag köpte ett par jeans jag gillade, med Ripped knee...Kom ganska snart fram till att JAG KLARAR INTE AV HÅLEN I KNÄNA, får psykbryt! Får vara hur modernt det vill!
 Sagt och gjort, jag har lagat dem, hahaha!! Sydde bara på lappar från ett par andra trasiga jeans jag har undanlagda för återbruk. Trivs mycket bättre i dessa nu! 

Och på tal om jeans, så är det kul nu när min lilltjej ärver kläder efter sina kusiner, och hon kan använda t.ex. dessa jeans jag sydde till hennes äldsta kusin (som fyllde 13 år igår!) när hon fyllde 6 år.  =D 

Snart är det tjejen ovan som fyller år, 7 år, min fina skrutta är ingen bebis längre... Jag har sytt en del presenter såklart, det visar jag snart! 


Inga kommentarer: