söndag 12 februari 2017

Draculaura in the house!

Tösen fyllde ju 7 år i tisdags! 
I ett av paketen fanns en högt önskad Monster High-docka, original Draculaura!
Och i ett annat, en matchande dräkt. ;) Jag hade budat hem topp, peruk och nätleggings från Tradera....

...och kjolen sydde jag själv. Sydde efter Tirils mått så inget mönster har jag använt, bara klippte två stycken passande runt hennes höfter (+ lite extra rörelsevidd såklart) och la till för resårkanal upptill. Klippte sen två stycken måttat på ungefär 1,5 gånger höftstyckena så det fanns rynkmån. Mätte såklart ut lämplig längd före. 
Sist men inte minst sydde jag dit en svart uddspets i nederkant. Figuren har egentligen svart tyllkjol under men nån sån hade jag inte. 
Sömmarna är cerise, som figurens. ;)

Jag köpte också ett par rosacerise strumpbyxor och tryckte på textilfärg så det efterliknar Draculauras stövlar. =)




Inga kommentarer: