måndag 6 april 2015

Mitt påskpynt!


Hej! Hoppas att ni haft en fin påsk! Jag har jobbat hela påskhelgen själv, men ändå hunnit med iallafall en middag med släkt. =) 

Som vanligt hann jag med lite påskpyssel innan påsk, och här är de som är "textila". (Vill du se de andra pysslen kan du kika i min vanliga blogg, länk till höger. ). 

Två retrohöns, efter mönster ur "Allt om Handarbete" 3/2012! 

Och i samma tidning fanns det mönster för dessa söta ägg och påskharar till riset. Till både hararna, äggen och hönsen har jag använt mest återbruk av gardiner och dukar, det är bara det med hjärtan och det grönmönstrade som är nya tyger. 





Lite virkning blev det också! Mönster till denna söta hare och kyckling hittade jag här och här! Hon har även fler roliga mönster, bla. på söt påsktupp så in och kika! 

Och i senaste numret av 101 nya idéer (nr 2 2015) fanns roliga virkmönster och jag testade dessa påskblommor.

Inga kommentarer: