tisdag 31 mars 2015

Flera små filtisar!

Upptäckte att jag ju inte bloggat om dessa små filtisar jag gjorde under några vabbdagar i September. ;) Lite beroendeframkallande var de allt! Dessa figurer och 12 till hittade jag mönster till i boken "FILTISAR" av Nelly Pailloux. 

Iskänguru med bebis, och Tankfull kanin.(Fast jag tycker det liknar mer en hund ;))

Panda med bambukvist, och Retroalien. 

Vargluvan med sin korg med baguette och paj! 

Och till sist en Gullig chihuahua med ett litet ben! 

Material till dessa var hobbyfilt i olika färger, lim, brodyrtråd, stoppvadd och röd färgpenna till rosiga kinder. Det var nån figur som hade pärlor till ögon och dylikt men där broderade jag istället. Ett boktips alltså, eller inspiration till att göra egna, går ju att göra i princip vilken pillig figur som helst eftersom filt inte fransar sig! 

Inga kommentarer: