tisdag 10 mars 2015

Mest virkat, lite stickat och lite lite sytt!


 Hej! Jag är fortfarande sjukskriven och underhåller mig mest med virkning för tillfället, även om det suger rejält i sytarmen nu!! 
Det har blivit lite Engelsk konfekt...HÄR kan du hitta gratis mönster för dem. Jätteroliga att göra!  

Och ett litet fodral för mina virknålar! Stickat lite till och från på denna och nu blev den klar, jag är ju nybörjare så det går inte fort och blir inte superjämnt... Som ni ser pryds den av den virkade döskallen och så lite langettsömmar och ett Tilda-foder. ;) Så ja, stickning, virkning och sömnad i samma verk! Jag är nöjd! Största misslyckandet var väl att de längsta virknålarna inte får plats eftersom jag stickade lite för hårt och smalt, de är för långa, men de mindre har iallafall ett eget fodral nu, hehe! 

Inga kommentarer: