söndag 22 mars 2015

Första barntrosorna!

Äntligen har jag börjat sy igen, efter 1 månads uppehåll!
Härligt att sitta vid maskinerna!
 
Först ut blev trosor till dottern, dessa har varit tillklippta sen för Halloween men då hade jag ingen trosresår hemma, sen har det blivit liggande... Men nu så! De första barntrosorna jag syr! Mönster ur Ingelise 11/2001, samma tidning där jag hittade mönster till sonens kalsonger. Tyget har jag köpt hos Delatezz, den orange resåren har jag köpt på facebook i en tyggrupp.

Scooby doo har jag köpt från Jonic-Textil för ett tag sen, nu har maken, sonen och dottern underkläder med Scooby Doo, jag får väl se till att sy ett par åt mig också, haha!
Det fina hartyget köpte jag från Gullhjärta för flera år sen.
Den vita trosresåren kommer från Erikshjälpen, och den svarta har jag köpt hos Bibbis textil.
Nu får vi hoppas tösen vill använda dem, vid första anblick godkändes bara de översta fast hon älskar Scooby, men det kanske är för att storebror och pappa har kalsonger i Scooby-tyget så hon tycker det är pojkigt (tjurskalle!!), jag vet inte. =P