tisdag 28 juni 2016

Volangkjol till midsommar!

Vår midsommarafton firades som oftast i vår sommarstuga! Kanonfint väder hade vi som så många andra i Sverige, underbart! 
Vi firade bara vi i familjen, traditionellt med stång och ringdans (fast barnen i vår familj ville inte dansa så vi såg bara på) och picknick på Valasjö camping innan vi for hem till stugan igen för grillmiddag. =) Sen jobbade jag natt hela helgen så det var ett lugnt och skönt firande. 


 Jag hade sytt en kjol till Tiril lagom till högtiden! Den har legat tillklippt länge och nu tyckte jag att det var dax att få den klar. 


Mönster ur Ottobre 1/2011. Tyget är ett stumt bomullstyg jag köpt på Erikshjälpen för något år sen. Små älvor om det är svårt att se. 

Sommartjej! 2 dagar har hon kvar på förskolan nu innan den delen är över för alltid, till hösten börjar hon 6-års förskoleklass. 
Återkommer med min klänning senare! Ha en fortsatt fin vecka! 

Inga kommentarer: