söndag 3 maj 2015

Nytt sytt till hemmet!

Jag har sytt lite nytt till hemmet nu i vår. =) Skönt att byta ut alla textilier till lite ljusare och gladare! Jag är helt galen i blått trendigt eller ej och är lite extra lycklig nu när det är lite lättare att hitta i butiker. Men i alla fall, i höstas redan köpte jag hem lite tyger att sy nytt av. Till kök och vardagsrum har jag sytt nya gardinkappor... Kappmetervara från Ellos så gick ju hur fort som helst...!
 
Hatar alla sladdar som syns överallt, önskar de gick att gömma! Annars nöjd. =)
 
Jag köpte samtidigt hem detta vita tyg med rosor och text, tänkt till kuddfodral till vardagsrummet. Jag ville få in lite mer färg också så det blev turkosblå kuddfodral dessutom, av ett tyg jag hade liggandes. Volangkuddfodralet är köpt.


Även sovrummet fick nya gardiner, längder av ett tyg som också det är från Ellos!

Sängen fick behålla två av de kuddar jag sydde i höstas, återbruk av stickade tröjor.
Jag tycker det är sååå tråkigt att sy gardiner och dylikt, men det blir fint när det är klart!

Inga kommentarer: