söndag 6 april 2014

Många meter fluffig tyll!

Detta har varit en mycket jobbig vecka för oss. I tisdags, på min och makens 14-årsdag, kom vårt inplanerade lilla räkätar-firande helt av sig då vi först tappade en av våra katter, vår fina stora goa Hugo blev påkörd, och 30 min efter att jag hämtat hem honom ringde förskolan och berättade att Tiril ramlat och slagit ut ÄNNU en tand!! Riktigt jobbig dag!
Tiril mår bra, tänderna under ser fina ut men hon äter skonkost någon vecka eftersom en till tand var lös.
Men förlusten av Hugo kommer att göra ont ett bra tag. =´(
 
Jag syr för tillfället inte lika mycket som tidigare, men jag saknar alltid sömnaden, såklart, den får mig att må bra, bästa sortens terapi. I fredags blev det en tyllkjol till vår lilla danstokiga dotter. Dubbla lager rynkad tyll med mycket fluff! Det innebar många meter rynktråd! Men rosetten var ändå svårast att få till, haha!
 
Tyllen köpte jag inför vårt bröllop, har använt den blå i dotterns brudnäbbsklänning, men hade alltså en hel del kvar, från Ohlssons. Satintyget är också från Ohlssons, och satinbandet i rosetten är loppisköp.
 
 
 
Även kökslampan fick en tyllkjol. =) Nåt jag planerat länge och äntligen kom mig för att göra. Många meter raksöm även här, för det behövs en hel del tyll för att få till bra tjocklek. ;)
 

Inga kommentarer: