tisdag 31 maj 2016

Klänning á la 60-tal!

Äntligen lite sytt! Denna gång till mig själv. Fick nåt ryck efter genomgången vidrig magsjuka i veckan som var, och tröstsydde till mig själv när jag var piggare! =) Den här klänningen blev nääästan klar i höstas när vi skulle på Flower Power-fest, men den blev lite för stor och eftersom tiden var knapp så hamnade den i UFO-högen och jag hade en "äkta" vintageklänning istället. Men nu till sommaren ville jag ha den klar, och såhär blev den!

Tyget är collegeliknande trikå köpt på Erikshjälpen. Legat bra länge i jakt på det perfekta mönstret, ett tag höll det på bli en tröja. 



Mönstret jag utgått från är från 60-talet, STIL 9709, men såklart omarbetat då jag ju inte har några knappar eller fickor tex. 
Hoppas att jag vågar använda denna klänning i sommar nu då för den är väldigt skön...men väldigt färgglad, lite ovant! 

1 kommentar:

Tina sa...

Så fantastiskt fin!! 😍