tisdag 7 januari 2014

Mina sömnadsfavoriter 2013!

Dags för min årliga tillbakablick! Denna blogg har jag ju bara skrivit i sen i februari, men inläggen överlappar varandra ett tag från LillSpooky-bloggen.
Har varit ett år med lite mindre sömnad än tidigare känns det som. Jag har tagit på mig mycket mindre beställningar då det ofta blir en sån stress för mig att hinna med allt annat runt omkring också, men några beställningar har det ändå blivit.
Här kommer i alla fall lite sömnadsfavoriter från varje månad 2013. =) Klicka på respektive månads namn för att läsa alla inläggen från den månaden.
 
Segstartade året med lite sömnad, lite re-do, men hann med en del presenter också, som detta kuddfodral till min svåger med fru som i hemlighet gift sig i Florida!

Till Tiril som har födelsedag i början på februari sydde jag den ena av dessa My Little Pony-kjolar, den andra såldes strax!
 
I Februari blev det bla. ett sött babynest på beställning...
 
 ...och såklart skruttans 3-årspresenter!
 
I Mars var vi på bröllopsfesten för ovan nämnda brudpar, och till den sydde jag mig en spets-topp av en gardin!

Blev också en beställning på 2 namnjeans, av en återkommande nöjd kund, härligt! =)
 
I April hade hela familjen influensa så hann inte med så mycket, men bla. min första herr T-shirt (till maken), re-do jeanskjol till mig själv, och söta barnjeans till salu hanns med när vi tillfrisknat.
 
I Maj behövde brorsonen nya byxor så faster sydde 4 par...
 
 ...och förutom det blev det bla. mer nöjessömnad, fått lite kjoldille av årstiden.
 
I Juni syddes det ett par mjuka muddbyxor och matchande dregglis till en bekants kommande bebis (som för övrigt föddes på självaste midsommarafton!)

Och en beställning på 2 klänningar till syskonpar!
 
Ett kuddfodral i present till min bonussvärmor syddes också, hon älskar änglar!!
 
Juli var en varm månad så då passade det fint att sy lite söta kjolar i olika storlekar!
 
 Barnen fick också varsin T-shirt inför kommande semester, båda med deras egna speciella intressen för tillfället; skalbaggar och ponniesar.
 
Början av augusti hade vi ännu semester (och symester) och spenderade en del tid uppe i mina föräldrars stuga. Där blev det flera plagg till mig själv, bla. en wrap-cardigan och en rockabilly-inspirerad knyttopp. Och inför start i förskoleklass fick sonen ett par nya Blixten-byxor.
 
En månad med mycket möss-sömnad, men jag hann också med denna tunikaklänning till dotterns förskole-fotografering! En favorit!
¨
 
Kiron fyllde 6 år, och fick ett par sweatshirtbyxor med fickor i robot-tyg. Till dem hade jag tryckt vinyltryck med robotar på 2 matchande köpetröjor. =)

Och till lilla midsommarbebisen som nu skulle döpas blev det en lekdress i roliga färger, med ett stort E i skinn på ryggen.
 
Sömnad till familjen mest, bla. fick Tiril ett par nya haremsbyxor i leopardprint...

...och jag själv fick en oversize-tröja, görskön!
 
I December blev det först lite sömnad av julkläder om än mycket mindre än tidigare år. Sen blev det en kofta i present till min syster, och varsina julklappskläder till barnen.
 
Min önskan inför 2014 är återigen mycket inspiration, tid att prova nya roliga modeller, sömnadslust på topp, att barnen ska fortsätta gilla det jag syr, stressfri sömnad, och ännu fler plagg till mig själv! 

2 kommentarer:

Piddevidde sa...

Vad mycket fint du syr. /kottensyr

Cecilia sa...

Fantastiskt vilket härligt kreativt år! Jättemycket fint. Kjolarna är jättehärliga! Cecilia/Klippertill