söndag 29 december 2013

Prinsess-julklapp till snart 4-åringen!

I ett av sina morgonpaket fick dottern ett set att ha på julafton. Jag köpte ju detta prinsesstyg speciellt med tanke på nåt till henne, lilla prinsess-tokan.
Jag har gjort ett nytt halvomlotts klänning/tunikamönster, utgick från mitt vanliga tröjmönster. Stl. 110. Mönstren till tightsen är mitt vanliga, och jag sydde rullfåll i bensluten. Ovanligt på dessa tights är att jag sydde fast resåren och vek ner, jag brukar annars oftast använda mig av resårkanal och trä i resåren.
Båda tygerna är köpta på facebook, prinsesstyget av en privatperson, och det prickiga har jag köpt hos "Nisas lite av varje".

Tösen blev bra mycket gladare än vad det ser ut på bilden, hon är en riktig liten teaterapa med stort minspel! För stora men älskade lackskor är pricken över i. ;)

Lite närmare bild på tunikan och tyget. Jag är inte nöjd med stickningen jag gjorde för att fästa sömsmånen runt "midjan", den blev allt annat än rak, men men... Jag sydde ihop omlottstyckena eftersom det kändes som om det annars skulle glipa mycket.

Sonen fick såklart också något sytt, det kommer härnäst!

1 kommentar:

Återbruk av Åsa.Li sa...

Jätte fint! De är just denna prinsess stil som min tjej här hemma har:-) Allt tjejigt och rosa.