torsdag 12 december 2013

Juligt litet set och julpyssel!

Så mycket julsömnad har jag inte hunnit med i år, och det lär inte bli så mycket mer heller, nu måste jag knåpa ihop några julklappar till barnen också. Julen närmar sig med stormsteg!
På tal om storm så viner Ivar här utanför just nu, hurv!
 
Igår färdigställde jag detta lilla set, en kjol och ballerinatossor i stl. 62. =) Inte tänkta till nån speciell utan finns till salu.
 
Jag har länge tänkt testa att sy babyskor, har ju bara sytt ett par till dockan en gång tidigare.
Tyget är en återbrukad fin gardin. Mudden kommer från Stoff och stil och snedslån tror jag är från Åhléns.

Kanske nån liten sötnos som vill prydas av detta lilla set i jul?
 
Det har också julpysslats litegrann, några Dalahästar i filt, och mall till dem hittade jag här.
Ha en riktigt fin Lucia och helg, själv jobbar jag hela helgen men hinner se båda barnens Luciatåg imorgon!

1 kommentar:

Carina, Lurvendesign.se sa...

Jätte fin kjol och babyskor. Vad syn att min dotter är för stor för detta set.