fredag 2 augusti 2013

Cardigan till mig själv!

Här fortsätter semestern ett litet tag till, underbart! Just nu njuter familjen i mina föräldrars stuga, men självklart har jag dragit med mig maskinerna och lite tyger hit! Har tänkt prioritera mig själv litegrann, och här kommer det första plagget!
En cardigan sydd i en favoritmodell. Jag har en annan liknande kofta köpt på Vera.nu, och den älskar jag. Kopplade egentligen inte först hur likt det var mönstret jag hade hemma och tänkt prova länge, ur Sömnadsmagasinet 9/2010. Nu när jag sytt den så känner jag direkt att jag vill ha fler! Även min fina mamma ville gärna ha en egen, och det känns ju jättesmickrande. ;)
Tyget har jag köpt hos Riremix på facebook, en tunn lite genomskinlig jersey som ju var perfekt som cardigan!
 
Absolut finaste stället man kan sitta och sy på! =)
Hoppas fler av dessa fina dagar ligger framför oss! Ha en fin helg!

Inga kommentarer: