onsdag 8 juni 2016

Jeansklänning-refashion! =)

Jag får ju kläder av vänner lite då och då eftersom de vet att jag gillar att sy om, och för ganska länge sen fick jag i en av dessa klädpåsar en jeansklänning från typ 90-tal. =) Hur den såg ut på ett ungefär kan ni se på bild nedan, jag hade en egen före-bild men den försvann när min förra dator kraschade. Iallafall så gillar jag inte denna typ av ärmar, jag trivs inte i dem. Så jag följde ett tips i en "Handarbete & Pyssel"-tidning och omvandlade den till en halterneckklänning istället! 
Den är kantad i ringningen med snedslå, jag har gjort insnitt i rygg och byst, bytt knappar och sytt in ett roligt tyg i nederdelen så den blev lite vidare och enklare att bära. =) Nöjd! 

Ja, denna typ av modell var det iallafall. ;) Snyggt på andra kanske men inte på mig. 

Inga kommentarer: