fredag 29 september 2017

Sjöjungfruklänning till mig!

Härom veckan var vi bjudna på inflyttningsmiddag till våra gamla grannar och vänner. Temat var Hav och hjärnan började genast spåna, jag hade ju tyg kvar sen jag sydde dotterns sjöjungfruklänning, så sjöjungfru fick det bli! =) Maken gick som Poseidon, där var det enkelt med ett tygstycke bara och så sydde jag armband åt honom . ;) Jag sydde också armband till mig själv i samma tyg som klänningen med fenor av tyll.

Jag återbrukade en gammal BH till min klänning, klädde in den i mjuk tyll och lät även tyllen pryda lite draperat bak i ryggen. Sydde sedan fast kjoldelen i paljett-tyg nertill på själva BHn. Inuti fodrade jag med ett mjukt långt trikålinne som innerklänning.
 

Sist men inte minst blev det en "stjärt" i samma mjuka tyll som jag rynkade i två lager nertill. Nu kan jag och dottern matcha som sjöjungfrur! ;) Klänningen blev lyckad och kvällen blev rolig!

Inga kommentarer: