onsdag 2 mars 2016

Pyssel med min dotter: Klänningar och tårta till Barbie!

För någon vecka sen pysslade jag och Tiril lite till hennes dockor. =) Sindy från 80-talet (min gamla ja) ville ha en ny liten partystass, och strand-Barbie behövde nåt enkelt tunt att kunna dra över sin bikini. ;) Wish and you shall receive! 
 Vi gjorde det enkelt för oss och använde inget mönster, vi klippte bara ut klänningarna i ett helt stycke med ärmar och hål för huvudet. Sydde ihop dem i sidorna räta mot räta, och på stjärnklänningen satte vi också tunna axelband i kors i ryggen.  Stjärntyget i sweatshirt, och spetstyget är en vanlig gardin. 
Enkelt och kul, och hon var så stolt när hon fick trampa på pedalen själv!

Jag gjorde också samtidigt en tårta till brudarna, av två plastkorkar i olika storlekar. Limmade spetstyg om båda och limmade ihop dem. Överst limmade jag en tygros och underst en silvermålad kartongrundel som fat. Återbruk när det är som roligast! 


Inga kommentarer: