tisdag 24 juni 2014

Puttinuttigt? Ja kanske det. ;)

När jag köpte detta tyg var det just med min dotter i åtanke, hon älskar hästar, enhörningar och allt vad det heter... Hon har redan fått en mössa i det, och fick nu välja om hon ville ha en klänning helt i det tyget eller med annan nederdel, och valet föll på det sistnämnda.
Vit bomullsväv med vita skira blommor tryckt på, och över det vit tyll, med rynk kring livet. Tyckte det kändes lite tomt så jag gjorde också en avtagbar rosett i satinband, den sitter bara som en brosch.

I nederkanten på bomullsväven sydde jag bara enkel smal overlocksöm med lila tråd.

Klänningen invigdes i lördags på min mammas 60-årsfest, Tiril kände sig som en prinsessa. ;) Hon gillar långklänningar men har nog bara en eller kanske två sen förut.

Jag ligger just nu i för att hinna sy allt jag behöver innan semester, under semestern kommer jag bara sy om och när andan faller på och vad jag känner för, vill bla. ha lite nytt till mig själv. Men än är vi inte där...

Inga kommentarer: