söndag 26 maj 2013

Tygkassar med namn!

Äntligen har jag hunnit sy litegrann, idag såhär på Morsdag, och ett skönt lugn infann sig strax, jag måste få sy mellan varven, annars tror jag att jag blir knäpp! Nu har jag bara ett uppgiftsområde kvar i skolan, en del kvar att göra med andra ord men något har stressbördan lättat i alla fall. Sen får vi se hur länge barnen håller sig friska denna gång *peppar peppar ta i trä*. En massa möten väntar framöver också, förstår inte hur det hopar sig ibland! Men jag ska stjäla åt mig systunder där jag hinner!
 
Gjorde klart dessa två tygkassar som väntat länge nu,  min brorson ska ha en kasse på dagis att ha gosedjur o tutte osv i. Och då passade jag på att sy en tygkasse till sonen också som vi kan bära extrakläder och diverse mellan förskola och hemmet i. Detta är "utsidorna"...


...och här insidorna, men det får man såklart bestämma själv, de är vändsydda och har inga synliga sömsmåner. Mönstren är egna men inte särskilt komplicerade.

Inga kommentarer: