torsdag 18 april 2013

Puffbyxor med re-doade jeans, i härligt retrotyg!

Senaste kreationen i AlvElida-systugan är dessa byxor, som är ännu ett sånt där halv "UFO" (unfinished object) som blivit liggande ett litet tag. Var bara mudden som fattades. 
Var osäker på om jag skulle låta dottern behålla dessa eller lägga ut dem till salu, men nu när hon fått prova dem så blir det att behålla tror jag. 
De är alltså sydda i stl. 104/110. 

Puffdelen (ovandelen) av byxorna är från en retro gardin i fint skick, och jeansnederdelen har jag klippt av från ett par befintliga stuprörsjeans (vuxen). 

I nederkant på fotdelen sitter som ni kan se dragkedjor, lät dem vara som de var. Mudden kommer från Stoff och Stil. Mönstret är eget. Jag rynkade det övre gardintyget lite mot de något smalare vristdelarna. 


Och här är jeansen jag klippt nederdelarna från. =) 
Har som ni kanske märker varit inne på en del re-do med jeans på sistonde...och det kommer lite mer också sen. 

Inga kommentarer: